O koronavirusu v lahkem branju

Objavljeno: 23.03.2020

Portal dostopno.si je v sodelovanju z Zavodom Risa in CUDV Črna objavil prispevek o koronavirusu v lahkoberljivi obliki. Dostop do celotnega prispevka je TUKAJ.

O KORONAVIRUSU

Koronavirus je nova bolezen.

Imenuje se tudi koronavirusna bolezen.

Zdravniki mu rečejo tudi COVID-19.

Bolezen je podobna gripi.

Koronavirus je zelo nalezljiv.

Človek s koronavirusom lahko okuži druge ljudi.

S koronavirusom se je okužilo 

že zelo veliko ljudi

po vsem svetu.

To pomeni, da je koronavirus zelo nalezljiv.

 

Koronavirus lahko okuženi človek

s kašljanjem in kihanjem pusti na suhih površinah. 

Zaradi dotikanja suhih površin se lahko

okužimo tudi mi.

Koronavirus se je prvič pojavil na Kitajskem.

Na Kitajskem se je okužilo ogromno ljudi.

Veliko ljudi je tudi umrlo.

Bolni ljudje iz Kitajske so šli v druge države.

Tam so se okužili tudi drugi ljudje.

S Kitajske se je virus razširil po vsem svetu.

Na primer v Nemčijo.

In Italijo.

Koronavirus je zdaj tudi v Sloveniji.

Slovenija je država, 

v kateri živimo.

Ostaniti moramo mirni.

Koronavirus ni nevaren za vse.

Nevaren je predvsem za:

- starejše

- ljudi, ki imajo še druge bolezni.

 

PRED KORONAVIRUSOM SE LAHKO ZAŠČITIMO

 

Koronavirus je zelo nalezljiv.

Okuženi človek kašlja in kiha.

Okuženi človek se stvari dotika.

Koronavirus tako pusti na suhih površinah.

Tudi mi lahko pomagamo,

da se ne okužimo.

- Izogibamo se tesnim stikom z ljudmi.

Ne rokujemo se z ljudmi.

Ne hodimo na obiske in v večje skupine ljudi.

- Ne gremo v države ali mesta, kjer je veliko bolnih ljudi.

- Ne dotikamo se oči, nosu in ust.

- Večkrat na dan si umivamo roke z milom in vodo vsaj 20 sekund. To je toliko, kot če počasi preštejemo do 20.

 

Če nimamo vode, si roke umijemo z razkužilom za roke.

 

- Redno čistimo kljuke in stikalo luči.

 

- Čistimo površine, ki se jih dosti dotikamo.

 

- Izogibamo se zaprtih prostorov. Prostore prezračimo.

 

Zdravi ljudje ne potrebujemo zaščitnih mask.

 

KO ZBOLIMO S KORONAVIRUSNO BOLEZNIJO

 

Koronavirus je lahko v našem telesu tudi dva tedna.

To je 14 dni.

V tem času lahko opazite, če ste zboleli.

Prvi znaki bolezni so:

- počutimo se slabo,

- smo utrujeni,

- kašljamo,

- imamo visoko vročino,

- boli nas grlo,

- nekateri ljudje imajo drisko.

 

Visoka vročina pomeni telesno temperaturo

nad 38 stopinj Celzija. 

Izmerimo jo s posebno napravo.

Reče se ji termometer.

 

Pri koronavirusu lahko dobimo tudi pljučnico.

Lahko nas boli v prsih in težko dihamo.

 

Kaj naredimo,

če se počutimo slabo 

in imamo vročino?

 

Če imamo vročino, kašljamo in nas boli grlo,

pokličemo svojega zdravnika po telefonu.

Obvestimo skrbnika ali prijatelja.

 

POMEMBNO

 

Ker je koronavirusna bolezen zelo nalezljiva,

ne smemo kar sami v bolnišnico. 

Po telefonu se pogovorimo z zdravnikom.

 

Zdravnik nas lahko pošlje

na odvzem brisa.

 

Kako poteka odvzem brisa?

 

Odvzem brisa izvajajo zdravniki

v posebnih prostorih.

Posebni prostori so blizu

bolnišnic ali

zdravstvenih domov.

 

V teh prostorih so zdravniki.

Oblečeni so v zaščitna oblačila.

 

Nosijo zaščitne maske 

in zaščitne rokavice.

Bombažno palčko nežno položijo v grlo. 

Vzamejo vzorec sluzi iz grla. 

Sluz pregledajo zdravniki.

Temu pravimo bris.

 

Virus lahko vidijo strokovnjaki

s posebnimi napravami.

Takšna naprava je mikroskop.

 

Tako ugotovijo, ali imamo koronavirus.

Ko končajo,

nam zdravnik da navodila.

 

Kaj je karantena?

 

Zdravniki nas lahko 

pošljejo v karanteno.

Karantena je osamitev. 

Pomeni, da je človek sam.

Osamijo nas zato, da 

ne okužimo drugih ljudi.

To pomeni, da drugi od nas

ne dobijo koronavirusa.

Ostanemo doma in

se ne srečujemo z drugimi ljudmi.

Če smo blizu drugega človeka,

moramo biti oddaljeni 1 meter in pol.

 

Kdaj pokličemo zdravnika?

 

Če ste bili na območju, kjer je koronavirus,

pokličite zdravnika.

Zdravnik bo povedal, 

kaj storiti.

Dal vam bo navodila.

 

Koronavirusna bolezen

je ozdravljiva.

To pomeni, da večina ljudi ozdravi.

Upoštevati moramo navodila zdravnikov

in skrbnikov.

Ni treba, da nas je strah.

 

Če imamo vprašanje o koronavirusu,

pokličemo po telefonu na 080 1404. 

Tam nam odgovorijo 

na vsa vprašanja o koronavirusu.