Avtorica: dr. Branka D. Jurišić
NE DRŽI | DRŽI |
Otrok, ki je bil enkrat ocenjen kot otrok z motnjo v duševnem razvoju, sodi v enako skupino oseb z motnjo v duševnem razvoju vse življenje. | Stopnja motnje v duševnem razvoju ni enaka vse življenje, to še posebno velja za predšolske otroke in otroke z lažjo motnjo v duševnem razvoju. To je tudi eden od razlogov, da je preverjanje ustreznosti usmeritve v program treba preveriti najmanj vsaka tri leta. Nekateri otroci z lažjo motnjo v duševnem razvoju v predšolskem obdobju pozneje niso več v tej skupini – lahko so v skupini otrok brez motnje; drugi pa so lahko pozneje tudi v skupini otrok z zmerno motnjo v duševnem razvoju. |
Oseba, ki doseže pri testu inteligentnosti nizek rezultat (nižji IQ), je zagotovo oseba z motnjo v duševnem razvoju. | Nizek rezultat pri inteligenčnem testu je zgolj eden od dejavnikov ugotavljanja motenj v duševnem razvoju. Zelo pomembno je tudi prilagojeno vedenje v vsakodnevnem življenju. |
Otroci z Downovim sindromom so vedno veseli, prijazni in družabni. Ti otroci imajo vedno tudi zmerno motnjo v duševnem razvoju. | To je pretirana trditev. Drži sicer, da so večinoma zadovoljni in družabni, pretirano pa bi bilo trditi, da so v tem pomenu drugačni od drugih ljudi. Večina otrok z Downovim sindrom ima motnjo v duševnem razvoju, ki pa ni nujno zmerna, lahko je tudi težja in težka. Prav tako imajo lahko nekateri le lažjo motnjo v duševnem razvoju ali višje sposobnosti. |
Brati, pisati in računati se učijo samo otroci z lažjo motnjo v duševnem razvoju v programu z nižjim izobrazbenim standardom (OŠPP). Otrok z zmerno in težjo motnjo v duševnem razvoju tega ne poučujemo, ker to ni del posebnega programa. | Nikakor ne drži. Vse otroke z motnjo v duševnem razvoju učimo brati, pisati in računati. Mnogi otroci z zmerno motnjo se lahko naučijo brati z razumevanjem in lahko pisno izrazijo to, kar želijo. Nekateri otroci s težjo motnjo se naučijo zgolj prepoznati nekatere napise iz okolja in svoje ime. |
Večino oseb z motnjo v duševnem razvoju odkrijejo in diagnosticirajo že v zgodnjem otroštvu. | Ni res, ker ima večina oseb z motnjo v duševnem razvoju lažjo motnjo v duševnem razvoju. Teh pogosto ne odkrijemo že v zgodnjem otroštvu. |
Večina otrok z motnjo v duševnem razvoju ima drugačno zunanjost kot povprečni otroci – prepoznamo jih lahko že po videzu. | Nikakor ne drži, saj po zunanjosti ne moremo oceniti sposobnosti ljudi. Nekatere osebe z motnjo v duševnem razvoju se sploh ne razlikujejo po zunanjosti. Nekatere osebe, ki so po zunanjosti zelo drugačne, pa nimajo motnje v duševnem razvoju. |
Z vztrajnostjo in ustrezno pomočjo lahko osebe z motnjo v duševnem razvoju dosežejo popolnoma enake rezultate v šoli in poklicu kot povprečne osebe. | Motnja v duševnem razvoju ni izraz lenobe, pomanjkanja vztrajnosti ali neustreznih oblik pomoči. To je motnja, za katero je značilna pomembna omejitev tako intelektualnega delovanja kot prilagojenega vedenja. Zato potrebuje oseba z MDR več pomoči, da bi uresničila svoje potenciale in dosegla realne cilje. |
Odrasli z motnjo v duševnem razvoju nimajo volilne pravice. | Po novi zakonodaji imajo tudi te osebe volilno pravico. |
Odrasle osebe z motnjo v duševnem razvoju so pri vseh dejavnostih manj uspešne od povprečnih ljudi in pri vseh opravilih potrebujejo pomoč. | Odrasle osebe z lažjo motnjo v duševnem razvoju večinoma živijo popolnoma samostojno življenje (večina jih ima otroke, družino, službo, vozniški izpit in podobno). Tudi odrasle osebe z zmerno motnjo v duševnem razvoju lahko nekatera opravila naredijo mnogo bolje od povprečnih odraslih. Pogosto so to nekatera ročna opravila, ki so jih dolgo urile (npr. nekatere lahko izdelujejo celo idrijske čipke). |
Večinoma zelo dobro poznamo vzrok za nastanek motnje v duševnem razvoju. | Večinoma (to še posebno velja za lažjo motnjo v duševnem razvoju) vzrok ni znan. |
© Zveza Sožitje - zveza društev za pomoč osebam z motnjami v duševnem razvoju Slovenije
Pridržujemo si pravico do sprememb danih informacij!